Краш-тесты

Краш-тест Volvo S80

Краш-тест Volvo S80

  Volvo S80
Модельный год: 2007
Дата проведения теста: фронтального - 18.06.2007, бокового - 16.08.2007
Организация, проводившая тест: IIHS (США)
Good performance in front, side, and rear tests and standard electronic stability control

Общий рейтинг:
Лобовой удар со смещением:
Боковой удар:

Легенда: уровень защиты
=Хороший
=Приемлемый
=Посредственный
=Слабый

Volvo S80 3.2 4-door

Вес: 3,713 lbs.
Двигатель: 3.2 L 6-cylinder

Комплектация:
» Side airbags: front and rear head curtain airbags and front seat-mounted torso airbags
» Electronic stability control
» ABS
» Daytime running lights
» Built-in child restraints (optional)
» Lane departure warning system (optional)

ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
Каркас безопасности Защита Restraints/dummy kinematics
Голова/шея Грудь Нога, лев. Нога, прав.
БОКОВОЙ УДАР
  Injury measures Head protection Structure/safety cage
Head/neck Torso Pelvis/leg
Driver Good Good Good Good Acceptable
Rear passenger Good Good Good Good

View of the vehicle and barrier just after the crash testView of the vehicle after the crash with doors removed, showing the side airbags and damage to the occupant compartment
Smeared greasepaint shows where the driver dummy's head was protected from being hit by hard structures by the side curtain airbagSmeared greasepaint shows where the rear passenger dummy’s head was protected by the side airbag

ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ

    The Volvo S80 was redesigned for the 2007 model year. Frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Volvo as part of frontal crash test verification.

Restraints/dummy kinematics

    Dummy movement was well controlled. After the dummy moved forward into the airbag, it rebounded into the seat without its head coming close to any stiff structure that could cause injury.

Injury measures

    Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.

БОКОВОЙ УДАР

Injury measures

    Driver — Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.
    Rear passenger — Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.

Head protection

    Driver — The dummy's head was protected from being hit by any hard structures, including the intruding barrier, by a side curtain airbag that deployed from the roof.
    Rear passenger — The dummy's head was protected from being hit by any hard structures, including the intruding barrier, by a side curtain airbag that deployed from the roof.


Краш-тест Volvo S80 Volvo S80

Модельный год: 2006
Год проведения теста: 2006
Организация, проводившая тест: NHTSA

Volvo S80
Боковой краш-тест Volvo S80
Фронтальный удар
  Водитель Пассажир
Head Injury Criterion (HIC) 401 282
Замедление груди (g's) 44 45
Нагрузка на бедра l/r1 (lbs) 616/559 264/1052
1не засчитывается при вычислении фронтальной оценки

Боковой удар
  Передние сидения Задние сидения
Индекс травмы груди (TTI) 56 54
Замедление таза2 (g's) 69 59
2не засчитывается при вычислении боковой оценки

Тест на переворот
Склонность к перевороту 9%
Статический фактор стабильности 1.47
Результат динамического теста no-tip
Привод передний
Размер шин 215/55R16

Оснащение автомобиля
Условные обозначения:
SAB - Side Air Bag (боковые подушки),
Std - Standard (стандартное оснащение),
Opt - Optional (опция),
Dlr - Dealer installed option (устанавливается дилером)
Ремни безопасности
Adjustable Upper Belt - Front Std
Adjustable Upper Belt - Rear  
Seat Belt Extenders Dlr
Additional Webbing Inches - Driver N/A, depending on seat position and model
Additional Webbing Inches - Passenger  
Pretensioner Std Front/Std Rear
Energy Management Feature Std Front
Integrated Safety Belt  
Rear Center Lap/Shoulder Belt Std
Enhanced Seat Belt Reminder System Std
Rear Seat Head Restraint Std
Dynamic Head Restraint Std

Подушки безопасности
SAB - head protection Std Curtain Bag For Rows 1 and 2
SAB - chest protection Std Torso Bag From Seat For Row 1
SAB Out Of Position Testing выполняет спецификации
Advanced Air Bag Systems Std
Air Bag On-Off Switch  

Системы безопасности
4-Wheel ABS Std
Electronic Stability Control Opt
Traction Control Std
Датчики давления в шинах Opt
Auto-Dimming Rearview Mirrors Opt
Daytime Running Lights Std
Auto Door Locks Std
Automatic Crash Notification  
Safety Power Windows Std Both Push-Down Lift Up Switch & Anti-Pinch

Other
Встроеные детские сидения  
Child Seat Lower Anchorage (LATCH) Std
Interior Trunk Release Std
Anti-Theft Features Std Passive Immobilizer, Passive Alarm

Volvo S80 Volvo S80
Модельный год: 2001
Год проведения теста: 2001
Организация, проводившая тест: IIHS (США)

Общий рейтинг:
Лобовой удар со смещением:

Легенда:
=Хороший =Приемлемый =Посредственный =Слабый

Volvo S80

Вес: 3,576 lbs.
Двигатель: 2.9 L 6-cylinder

Комплектация:
» Side airbags: front and rear head curtain airbags and front seat-mounted torso airbags
» Built-in child restraints (optional)
» Antilock brakes
» Daytime running lights
» Electronic stability control (optional)

ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
Structure/safety cage Injury measures Restraints/dummy kinematics
Head/neck Chest Leg/foot, left Leg/foot, right

The dummy's position in relation to the steering wheel and instrument panel after the crash test indicates that the driver's survival space was maintained wellThe S80's front seats are equipped with a whiplash protection system that combines good head restraint geometry with mechanisms in the seatback to reduce the risk of neck injuries in rear-end crashes
2001 and later S80 airbags are improved compared with earlier models. Two-stage inflators allow for low energy deployment in less severe crashes, changes to the airbag sensors reduce the likelihood of deployment in minor fender-benders, and better positioned vent holes direct hot gases away from a driver's hands
ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
    The Volvo S80 was introduced in the 1999 model year and modified beginning with 2000 models to include structural changes to improve occupant protection in frontal crashes. Beginning with 2001 models, the frontal airbags also were improved to include dual-stage inflators that permit low energy deployments in low severity crashes, sensors that reduce the likelihood of deployment in minor fender-benders, and vent holes positioned better to direct hot gasses away from a driver's hands.
    The Insurance Institute for Highway Safety has evaluated the crashworthiness of the Volvo S80, based primarily on performance of a 2000 model in a 40 mph frontal offset crash test into a deformable barrier. The performance of 2001 and later models is rated separately from 2000s because the airbag modifications are expected to reduce or eliminate problems in restraint system performance observed in the 2000 model. Otherwise, performance of 2000 and later models should be very similar.

Restraints/dummy kinematics

    Dummy movement was well controlled. After the dummy moved forward into the airbag, it rebounded into the seat and then its head hit the B-pillar.

Injury measures

    Measures taken from the head, neck, chest, and both legs indicate low risk of injury to these body regions. Head acceleration from the B-pillar hit was low.


Volvo S80 Volvo S80
Модельный год: 2000
Год проведения теста: 2000
Организация, проводившая тест: IIHS (США)

Общий рейтинг:
Лобовой удар со смещением:

Легенда:
=Хороший =Приемлемый =Посредственный =Слабый

Volvo S80

Вес: 3,576 lbs.
Двигатель: 2.9 L 6-cylinder

Комплектация:
» Side airbags: front and rear head curtain airbags and front seat-mounted torso airbags
» Built-in child restraints (optional)
» Antilock brakes
» Daytime running lights
» Electronic stability control (optional)

ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
Structure/safety cage Injury measures Restraints/dummy kinematics
Head/neck Chest Leg/foot, left Leg/foot, right

The dummy's position in relation to the steering wheel and instrument panel after the crash test indicates that the driver's survival space was maintained wellBlack residue on the dummy's hands indicates where there was contact with hot gases vented from the airbag. Additional testing showed these gases were hot enough to cause burns to drivers' hands
Both frontal airbags deployed unexpectedly during a 5 mph frontal impact into a full-width barrier
ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
    The Volvo S80 was introduced in the 1999 model year and modified beginning with 2000 models to include structural changes to improve occupant protection in frontal crashes.

Restraints/dummy kinematics

    Dummy movement was well controlled. After the dummy moved forward into the airbag, it rebounded into the seat and then its head hit the B-pillar. However, hot gases escaping through vent holes in the driver airbag caused some melting of the vinyl "skin" on the dummy's hands, indicating the possibility of burn injuries. Also, in a separate 5 mph frontal impact without dummies in the car, both frontal airbags deployed. Such deployments not only are unnecessary in low-speed crashes but also may cause severe injuries to front-seat occupants positioned too close to the airbags.

Injury measures

    Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity. Head acceleration from the B-pillar hit was low.


Краш-тест Volvo S80 Volvo S80
Модельный год: 1999
Год проведения теста: 21.03.2000

Фронтальный удар - 69%
Боковой удар - 100%
Общая оценка - 85%

Общий рейтинг  

Volvo S80 2.4

    Внешность большого седана Volvo S80 не обманула: этот автомобиль на самом деле безопасен. Кузов выдержал фронтальный краш-тест без проблем, чего и следовало ожидать от автомобиля такого класса. Правда, нагрузки на грудь от ремней безопасности могли бы быть и ниже. Несмотря на неплохую защиту ног водителя, энергопоглощающая пластиковая накладка под рулевой колонкой все же не столь эффективна. И это вкупе с не самыми низкими нагрузками на голень правой ноги водителя привело к снижению общей оценки.
    Зато при боковом краш-тесте большой Volvo отлично защитил торс водителя. А «испытание столбом» показало высокую эффективность надувной «занавески», в нерабочем состоянии скрытой над дверью и в стойке лобового стекла.


    ЛОБОВОЙ УДАР :: Кузов мало пострадал, но на грудь манекенов водителя и переднего пассажира пришлась относительно высокая нагрузка. В зоне удара коленей нет травмоопасных элементов, за исключением тех, что находятся под рулевой колонкой. Их прикрывает энергопоглощающая накладка, но она не вполне справилась со своей функцией, так что эксперты сняли за это несколько баллов. Нагрузка на правую голень водителя также была не из низких.
    БОКОВОЙ УДАР :: Разработанная производителем система защиты от бокового удара проявила себя вполне достойно. Встроенная в сидение подушка безопасности защитила грудь и живот манекена водителя. «Столбовой» тест подтвердил эффективность подушки для защиты головы, так что водитель не получит смертельных травм.
    БЕЗОПАСНОСТЬ ПАССАЖИРОВ-ДЕТЕЙ :: Рекомендованные производителем детские кресла тестировались экспертами EuroNCAP в 1998 году. В данном испытании опора одного из кресел соскользнула, повредив коврик для ног. По словам производителя, с 2000 года автомобиль будет оснащен новой системой безопасности пассажиров-детей. Кресла будут фиксироваться на сидениях с помощью креплений ISOFIX, что упростит их установку.
    СТОЛКНОВЕНИЕ С ПЕШЕХОДОМ :: Передняя часть автомобиля не убережет пешехода от травм, производителю рекомендовано ее усовершенствовать. Но в местах возможного удара головой ребенка капот обладает эффектом амортизации.
    СИСТЕМЫ БЕЗОПАСНОСТИ :: Автомобиль появился в 1998 году. В стандартную комплектацию модели 2000 года входят подушка безопасности водительского сидения, боковые подушки безопасности, подушка для защиты головы, преднатяжители и ограничители нагрузки ремней безопасности, регулируемые по высоте крепления передних ремней безопасности, АБС, система защиты от плетевых ударов WHIPS. За дополнительную плату устанавливается подушка безопасности переднего пассажирского сидения.


Партнеры: