Краш-тесты

Краш-тест Volvo 850

Краш-тест Volvo 850

Модельный год: 1996
Год проведения теста: 16.11.95

Манекен: Part 572B Hybrid II

РЕЗУЛЬТАТЫ ТЕСТА:

Скорость: 29.6 mph
HIC:
водитель - 298, пассажир - 122
(требование Замедление груди:
водитель - 54g, пассажир - 36g
(требование Нагрузка на бедра:
водитель - 1776 (лев), 1942 (прав),
пассажир - 1362 (лев), 1229 (прав)
(требование

Volvo 850
БОКОВОЙ КРАШ-ТЕСТ:

Дата проведения теста: 12.05.94

Скорость: 33.0 mph
Сторона удара: Левая
TTI: FTTI-60, RTTI-63
(требование 85 (4-door cars), 90 (2-door cars))
PELVIC G: FPELV-67g, RPELV-53g
(требование 130)
UPR RIB (UR) ACCEL: FUR-42.0g, RUR-51.2g
LWR RIB (LR) ACCEL: FLR-52.8g, RLR-65.5g
LWR SPINE (LS) ACCEL: FLS-66.8g, RLS-61.2g

Дата проведения теста: 20.12.94

Скорость: 33.3 mph
Сторона удара: Левая
TTI: FTTI-49, RTTI-51
(требование 85 (4-door cars), 90 (2-door cars))
PELVIC G: FPELV-58g, RPELV-49g
(требование 130)
UPR RIB (UR) ACCEL: FUR-38.7g, RUR-51.6g
LWR RIB (LR) ACCEL: FLR-37.2g, RLR-58.9g
LWR SPINE (LS) ACCEL: FLS-58.8g, RLS-43.3g

Volvo 850

Автомобиль оборудован 3-точечными ремнями безопасности и надувными подушками.


Volvo 850 Volvo 850
Модельный год: 1993-2000
Год проведения теста: 1995
Организация, проводившая тест: IIHS (США)

Общий рейтинг:
Лобовой удар со смещением:

Легенда:
=Хороший =Приемлемый =Посредственный =Слабый

Volvo 850

Вес: 3,131 lbs.
Двигатель: 2.4 L 5-cylinder

Комплектация:
» Side airbags: front seat-mounted torso airbags (optional, beginning with early 1995 models; standard in late 1995-1998 models); front seat-mounted combination head and torso airbags (1999-2000 models)
» Built-in child restraints (optional)
» Antilock brakes
» Daytime running lights (beginning with 1995 models)

ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
Structure/safety cage Injury measures Restraints/dummy kinematics
Head/neck Chest Leg/foot, left Leg/foot, right

The driver's survival space was maintained reasonably well, although instrument panel and toepan intrusion was more than is desirableModerate intrusion in the driver footwell area didn't cause high forces on the dummy's legs
Volvo head restraints have consistently surpassed others. They're high enough and close enough to the back of the head for effective protection
ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
    The Volvo 850 (renamed Volvo S70 in 1998) was introduced in the 1993 model year.

Restraints/dummy kinematics

    Dummy movement was well controlled. During rebound, the dummy moved toward the driver door.

Injury measures

    Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.



Партнеры: