Краш-тесты

Краш-тест Lexus IS

Краш-тест Lexus IS

  Lexus IS 250
Модельный год: 2006
Год проведения теста: 2006
В продаже: с 10.2005
Организация, проводившая тест: NASVA (Япония)

Lexus IS 250

Вес: 1570 кг
Двигатель: 2499 см3

Комплектация:
ABS: Да
Подушка водителя: Да
Подушка переднего пассажира: Да
Боковая подушка: Да
Преднатяжители ремней: Да
Ограничители натяжения ремней: Да

ЛОБОВОЙ УДАР

ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ

БОКОВОЙ УДАР


Краш-тест Lexus IS220d Lexus IS220d
Модельный год: 2006
Год проведения теста: 10.2006
Организация, проводившая тест: EuroNCAP

Фронтальный тест - 13 (81%)
Боковой тест - 18 (100%)
СНРБ - 2
Защита пешеходов - 15 (42%)
Защита детей - 39 (80%)
Общая оценка - 33

Общий рейтинг:  
Защита пешеходов:  
Защита детей:  

Lexus IS220d

    ЛОБОВОЙ УДАР :: Телосложение и сидячее положение водителя не играют особой роли – во всех случаях защита водителя находится на должном уровне. Все педали были смещены назад более чем на 100 мм, что могло привести к травмам ног.
    БОКОВОЙ УДАР :: IS набрал максимальное количество баллов за боковой краш-тест и испытание на боковой удар в столб.
    БЕЗОПАСНОСТЬ ПАССАЖИРОВ-ДЕТЕЙ :: Во фронтальном и боковом краш-тестах IS получила максимальное количество баллов за защиту трёхгодовалого ребёнка. Младший – полуторагодовалый ребёнок – был чуть хуже защищён. В автомобиле предусмотрена возможность отключения пассажирской подушки безопасности для установки детского кресла против направления движения на переднем сиденье. К сожалению, информация о статусе подушки безопасности была только на английском языке, но, несмотря на это, она отвечала требованиям EuroNCAP. Также не должным образом было указано наличие возможности установки кресла с помощью системы креплений ISOFIX на крайних задних сиденьях.
    СТОЛКНОВЕНИЕ С ПЕШЕХОДОМ ::
    СИСТЕМЫ БЕЗОПАСНОСТИ :: Driver and passenger dual stage frontal aibags; side impact airbags; head-protecting curtain airbag; driver and passenger knee aibags; front and rear seatbelt pre-tensioners; front seatbelt load-limiters; ISOFIX and top-tether anchorages in rear outboard seat; seatbelt reminder system for front seating positions; VSC, ABS, brake-assist;
    SEATBELT REMINDER :: The driver and passenger seatbelt reminder fitted to the IS met EuroNCAP's requirements.





TEST RESULTS IN FULL
FRONTAL IMPACT HEAD
Driver airbag contact stable
Passenger airbag contact stable
Steering Wheel  
rearward displacement none
upward displacement none
lateral displacement none
FRONTAL IMPACT CHEST
Contact with steering wheel none
Screen pillar rearward 23 mm
Passenger compartment integrity stable
FRONTAL IMPACT UPPER LEGS, KNEES AND PELVIS
Stiffer structures present none
Concentrated knee loading none
FRONTAL IMPACT LOWER LEGS, KNEES AND ANKLES
Rearward pedal displacement brake - 101 mm
Upward pedal displacement none
Footwell rupture none
SIDE IMPACT AIRBAGS
Head protection airbag yes
Torso protection airbag yes
CHILD PROTECTION
Restraints used  
18 month old Britax-Rцmer Babysafe Plus Universal, rearwardfacing using adult seatbelt
3 year old Britax-Rцmer Duo Plus Universal Isofix, forwardfacing using Isofix anchorages and top-tether
CHILD RESTRAINTS FRONTAL IMPACT
Airbag disabling/warning label Six language text and pictogram warning label permanently attached to both sides of the passenger sun visor
Forward head movement
18 mth old (behind passenger) protected
3 year old (behind driver) protected
Chest Protection
18 mth old: total load good
18 mth old: vertical load good
3-year-old: total load good
3-year-old: vertical load good
CHILD RESTRAINTS SIDE IMPACT
Head protection
18 mth old (struck side) protected
3 year old (non-struck side) protected
Head acceleration
18 mth old good
3 year old good

  Lexus IS300

Модельный год: 2005
Год проведения теста: 2005
Организация, проводившая тест: NHTSA

Lexus IS300
Боковой краш-тест Lexus IS300
Боковой удар
  Передние сидения Задние сидения
Индекс травмы груди (TTI) 49 54
Замедление таза2 (g's) 90 64
2не засчитывается при вычислении боковой оценки

Тест на переворот
Склонность к перевороту 9%
Статический фактор стабильности 1.47
Результат динамического теста no-tip
Привод задний
Размер шин 215/45ZR17

Оснащение автомобиля
Условные обозначения:
SAB - Side Air Bag (боковые подушки),
Std - Standard (стандартное оснащение),
Opt - Optional (опция),
Dlr - Dealer installed option (устанавливается дилером)
Ремни безопасности
Adjustable Upper Belt - Front Std
Adjustable Upper Belt - Rear -
Seat Belt Extenders Opt
Additional Webbing Inches - Driver 15.8
Additional Webbing Inches - Passenger 15.8
Pretensioner Std Front
Energy Management Feature Std Front
Integrated Safety Belt -
Rear Center Lap/Shoulder Belt Std
Enhanced Seat Belt Reminder System Std
Rear Seat Head Restraint Std
Dynamic Head Restraint Std

Подушки безопасности
SAB - head protection Std Curtain Bag For Row 1
SAB - chest protection Std Torso Bag From Seat For Row 1
SAB Out Of Position Testing Выполняет спецификации
Advanced Air Bag Systems -
Air Bag On-Off Switch -

Системы безопасности
4-Wheel ABS Std
Electronic Stability Control Opt
Traction Control Std
Датчики давления в шинах -
Auto-Dimming Rearview Mirrors Opt
Daytime Running Lights Std
Auto Door Locks Std
Automatic Crash Notification -
Safety Power Windows Std Both Push-Down Lift Up Switch & Anti-Pinch

Other
Встроеные детские сидения  
Child Seat Lower Anchorage (LATCH) Std
Interior Trunk Release Std
Anti-Theft Features Std Passive Immobilizer, Active Alarm

Краш-тест Lexus IS 250 Lexus IS 250
Модельный год: 2005
Год проведения теста: 03.2006
Организация, проводившая тест: IIHS (США)

Общий рейтинг:
Лобовой удар со смещением:
Боковой удар:

Легенда:
=Хороший =Приемлемый =Посредственный =Слабый

Lexus IS 250

Вес: 3,470 lbs.
Двигатель: 2.5 L V6

Комплектация:
» Side airbags: front and rear head curtain airbags and front seat-mounted torso airbags
» Driver and front passenger knee airbags: separate airbags in the lower instrument panel designed to minimize knee injuries in frontal crashes
» Electronic stability control
» Antilock brakes
» Antilock brakesDaytime running lights

ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
Structure/safety cage Injury measures Restraints/dummy kinematics
Head/neck Chest Leg/foot, left Leg/foot, right
Good Good Good good Good Good

The dummy's position in relation to the steering wheel and instrument panel after the crash test indicates that the driver's survival space was maintained very wellSmeared greasepaint indicates where the dummy's head hit the roof rail, grab handle, and head restraint during rebound. Head accelerations from these hits were low
Intrusion into the driver's space was minimal (shown with carpeting removed)

БОКОВОЙ УДАР

  Injury measures Head protection Structure/safety cage
Head/neck Torso Pelvis/leg
Driver Good Good Good Good Good
Rear passenger Good Good Good Good

View of the vehicle and barrier just after the crash testView of the vehicle after the crash with doors removed, showing the side airbags and damage to the occupant compartment.
Action shot taken during the side impact crash test showing the driver dummy's head was protected from being hit by hard structures by the side curtain airbag.Smeared greasepaint shows where the rear passenger dummy's head was protected by the side airbag
ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
    The Lexus IS was redesigned for the 2006 model year. There are two models, the IS 250 and IS 350, depending on engine size.

Restraints/dummy kinematics

    Dummy movement was well controlled. During rebound, the dummy's head hit the top of the A-pillar, sun visor, and roof rail.

Injury measures

    Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity. Head accelerations from the A-pillar, sun visor, and roof rail hits were low.

БОКОВОЙ УДАР

Injury measures

    Driver - Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.
    Rear passenger - Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.

Head protection

    Driver - The dummy's head was protected from being hit by any hard structures, including the intruding barrier, by a side curtain airbag that deployed from the roof.
    Rear passenger - The dummy's head was protected from being hit by any hard structures, including the intruding barrier, by a side curtain airbag that deployed from the roof.



Партнеры: