|
|
Модельный год: 2006
Год проведения теста: 2006
В продаже: с 10.2005
Организация, проводившая тест: NASVA (Япония)
|
Lexus IS 250
Вес: 1570 кг
Двигатель: 2499 см3
Комплектация:
ABS: Да
Подушка водителя: Да
Подушка переднего пассажира: Да
Боковая подушка: Да
Преднатяжители ремней: Да
Ограничители натяжения ремней: Да
|
ЛОБОВОЙ УДАР
ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
БОКОВОЙ УДАР
|
|
|
|
Модельный год: 2006
Год проведения теста: 10.2006
Организация, проводившая тест: EuroNCAP
Фронтальный тест - 13 (81%)
Боковой тест - 18 (100%)
СНРБ - 2
Защита пешеходов - 15 (42%)
Защита детей - 39 (80%)
Общая оценка - 33
Общий рейтинг:
Защита пешеходов:
Защита детей:
|
Lexus IS220d
ЛОБОВОЙ УДАР :: Телосложение и сидячее положение водителя не играют особой роли – во всех случаях защита водителя находится на должном уровне. Все педали были смещены
назад более чем на 100 мм, что могло привести к травмам ног.
БОКОВОЙ УДАР :: IS набрал максимальное количество баллов за боковой краш-тест и испытание на боковой удар в столб.
БЕЗОПАСНОСТЬ ПАССАЖИРОВ-ДЕТЕЙ :: Во фронтальном и боковом краш-тестах IS получила максимальное количество баллов за защиту трёхгодовалого ребёнка. Младший –
полуторагодовалый ребёнок – был чуть хуже защищён. В автомобиле предусмотрена возможность отключения пассажирской подушки безопасности для установки детского кресла против направления
движения на переднем сиденье. К сожалению, информация о статусе подушки безопасности была только на английском языке, но, несмотря на это, она отвечала требованиям EuroNCAP. Также не должным
образом было указано наличие возможности установки кресла с помощью системы креплений ISOFIX на крайних задних сиденьях.
СТОЛКНОВЕНИЕ С ПЕШЕХОДОМ ::
СИСТЕМЫ БЕЗОПАСНОСТИ :: Driver and passenger dual stage frontal aibags; side impact airbags; head-protecting curtain airbag; driver and passenger knee aibags; front and
rear seatbelt pre-tensioners; front seatbelt load-limiters; ISOFIX and top-tether anchorages in rear outboard seat; seatbelt reminder system for front
seating positions; VSC, ABS, brake-assist;
SEATBELT REMINDER :: The driver and passenger seatbelt reminder fitted to the IS met EuroNCAP's requirements.
|
|
TEST RESULTS IN FULL
|
FRONTAL IMPACT HEAD
|
Driver airbag contact
|
stable
|
Passenger airbag contact
|
stable
|
Steering Wheel
|
|
rearward displacement
|
none
|
upward displacement
|
none
|
lateral displacement
|
none
|
FRONTAL IMPACT CHEST
|
Contact with steering wheel
|
none
|
Screen pillar rearward
|
23 mm
|
Passenger compartment integrity
|
stable
|
FRONTAL IMPACT UPPER LEGS, KNEES AND PELVIS
|
Stiffer structures present
|
none
|
Concentrated knee loading
|
none
|
FRONTAL IMPACT LOWER LEGS, KNEES AND ANKLES
|
Rearward pedal displacement
|
brake - 101 mm
|
Upward pedal displacement
|
none
|
Footwell rupture
|
none
|
SIDE IMPACT AIRBAGS
|
Head protection airbag
|
yes
|
Torso protection airbag
|
yes
|
CHILD PROTECTION
|
Restraints used
|
|
18 month old
|
Britax-Rцmer Babysafe Plus Universal, rearwardfacing using adult seatbelt
|
3 year old
|
Britax-Rцmer Duo Plus Universal Isofix, forwardfacing using Isofix anchorages and top-tether
|
CHILD RESTRAINTS FRONTAL IMPACT
|
Airbag disabling/warning label
|
Six language text and pictogram warning label permanently attached to both sides of the passenger sun visor
|
Forward head movement
|
18 mth old (behind passenger)
|
protected
|
3 year old (behind driver)
|
protected
|
Chest Protection
|
18 mth old: total load
|
good
|
18 mth old: vertical load
|
good
|
3-year-old: total load
|
good
|
3-year-old: vertical load
|
good
|
CHILD RESTRAINTS SIDE IMPACT
|
Head protection
|
18 mth old (struck side)
|
protected
|
3 year old (non-struck side)
|
protected
|
Head acceleration
|
18 mth old
|
good
|
3 year old
|
good
|
|
|
|
|
Модельный год: 2005
Год проведения теста: 2005
Организация, проводившая тест: NHTSA
|
Lexus IS300
|
Боковой удар
|
|
Передние сидения
|
Задние сидения
|
|
|
Индекс травмы груди (TTI)
|
49
|
54
|
Замедление таза2 (g's)
|
90
|
64
|
2не засчитывается при вычислении боковой оценки
|
Тест на переворот
|
Склонность к перевороту
|
9%
|
Статический фактор стабильности
|
1.47
|
Результат динамического теста
|
no-tip
|
Привод
|
задний
|
Размер шин
|
215/45ZR17
|
|
|
Оснащение автомобиля
|
Условные обозначения:
SAB - Side Air Bag (боковые подушки),
Std - Standard (стандартное оснащение),
Opt - Optional (опция),
Dlr - Dealer installed option (устанавливается дилером)
|
Ремни безопасности
|
Adjustable Upper Belt - Front
|
Std
|
Adjustable Upper Belt - Rear
|
-
|
Seat Belt Extenders
|
Opt
|
Additional Webbing Inches - Driver
|
15.8
|
Additional Webbing Inches - Passenger
|
15.8
|
Pretensioner
|
Std Front
|
Energy Management Feature
|
Std Front
|
Integrated Safety Belt
|
-
|
Rear Center Lap/Shoulder Belt
|
Std
|
Enhanced Seat Belt Reminder System
|
Std
|
Rear Seat Head Restraint
|
Std
|
Dynamic Head Restraint
|
Std
|
Подушки безопасности
|
SAB - head protection
|
Std Curtain Bag For Row 1
|
SAB - chest protection
|
Std Torso Bag From Seat For Row 1
|
SAB Out Of Position Testing
|
Выполняет спецификации
|
Advanced Air Bag Systems
|
-
|
Air Bag On-Off Switch
|
-
|
Системы безопасности
|
4-Wheel ABS
|
Std
|
Electronic Stability Control
|
Opt
|
Traction Control
|
Std
|
Датчики давления в шинах
|
-
|
Auto-Dimming Rearview Mirrors
|
Opt
|
Daytime Running Lights
|
Std
|
Auto Door Locks
|
Std
|
Automatic Crash Notification
|
-
|
Safety Power Windows
|
Std Both Push-Down Lift Up Switch & Anti-Pinch
|
Other
|
Встроеные детские сидения
|
|
Child Seat Lower Anchorage (LATCH)
|
Std
|
Interior Trunk Release
|
Std
|
Anti-Theft Features
|
Std Passive Immobilizer, Active Alarm
|
|
|
|
|
Модельный год: 2005
Год проведения теста: 03.2006
Организация, проводившая тест: IIHS (США)
Общий рейтинг:
Лобовой удар со смещением:
Боковой удар:
Легенда:
=Хороший =Приемлемый =Посредственный =Слабый
|
Lexus IS 250
Вес: 3,470 lbs.
Двигатель: 2.5 L V6
Комплектация:
» Side airbags: front and rear head curtain airbags and front seat-mounted torso airbags
» Driver and front passenger knee airbags: separate airbags in the lower instrument panel designed to minimize knee injuries in frontal crashes
» Electronic stability control
» Antilock brakes
» Antilock brakesDaytime running lights
|
ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
Structure/safety cage
|
Injury measures
|
Restraints/dummy kinematics
|
Head/neck
|
Chest
|
Leg/foot, left
|
Leg/foot, right
|
|
|
|
|
|
|
БОКОВОЙ УДАР
|
Injury measures
|
Head protection
|
Structure/safety cage
|
Head/neck
|
Torso
|
Pelvis/leg
|
Driver
|
|
|
|
|
|
Rear passenger
|
|
|
|
|
|
ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
The Lexus IS was redesigned for the 2006 model year. There are two models, the IS 250 and IS 350, depending on engine size.
Restraints/dummy kinematics
Dummy movement was well controlled. During rebound, the dummy's head hit the top of the A-pillar, sun visor, and roof rail.
Injury measures
Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity. Head accelerations from the A-pillar, sun visor, and roof rail hits were low.
БОКОВОЙ УДАР
Injury measures
Driver - Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.
Rear passenger - Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.
Head protection
Driver - The dummy's head was protected from being hit by any hard structures, including the intruding barrier, by a side curtain airbag that deployed from the roof.
Rear passenger - The dummy's head was protected from being hit by any hard structures, including the intruding barrier, by a side curtain airbag that deployed from the
roof.
|