Краш-тесты

Краш-тест Hyundai Tucson

Краш-тест Hyundai Tucson

Краш-тест Hyundai Tucson Hyundai Tucson
Модельный год: 2005
Год проведения теста: 17.02.2006
Организация, проводившая тест: EuroNCAP

Фронтальный тест - 11 (69%)
Боковой тест - 18 (100%)
Защита пешеходов - 4 (11%)
Защита детей - 32 (65%)
Общая оценка - 29

Общий рейтинг:  
Защита пешеходов:  
Защита детей:  

Hyundai Tucson 2.0VGT diesel

    ЛОБОВОЙ УДАР :: Твердые элементы за торпедо угрожают травмой коленям и бедрам водителя и пассажира.
    БОКОВОЙ УДАР :: Автомобиль набрал максимальное количество очков в испытании на боковой удар и в столбовом тесте.
    БЕЗОПАСНОСТЬ ПАССАЖИРОВ-ДЕТЕЙ :: Не следует устанавливать детское кресло на переднем пассажирском сиденье спиной по ходу движения, поскольку подушка безопасности не отключается. Но пиктограмма с предупреждением о недопустимости установки детского сиденья в этом положении не соответствует требованиям EuroNCAP, ее наличие не принесло автомобилю ни одного балла.
    СТОЛКНОВЕНИЕ С ПЕШЕХОДОМ :: Бампер и передний край капота не уберегут пешехода от травм - эти точки возможного удара не набрали ни одного балла. Зоны возможного удара головой пешехода-ребенка также не обладают амортизирующим эффектом.
    СИСТЕМЫ БЕЗОПАСНОСТИ :: Driver and passenger single-stage frontal airbags; side impact airbag; headprotecting curtain airbag; front seat belt pre-tensioners and load-limiters; ISOFIX and top-tether anchorages in rear outboard seats;





TEST RESULTS IN FULL
FRONTAL IMPACT HEAD
Driver airbag contact stable
Passenger airbag contact stable
Steering Wheel  
rearward displacement 21 mm
upward displacement none
lateral displacement 16 mm to the left
FRONTAL IMPACT CHEST
Contact with steering wheel none
Screen pillar rearward 3 mm
Passenger compartment integrity stable
FRONTAL IMPACT UPPER LEGS, KNEES AND PELVIS
Stiffer structures present yes: facia bracket; fuse box; steering column and adjuster lever; ignition barrel; centre console; end-of-facia support bracket
Concentrated knee loading yes: steering column and adjuster lever; centre console; ignition lock; shroud mounting bracket; outboard edge of facia
FRONTAL IMPACT LOWER LEGS, KNEES AND ANKLES
Rearward pedal displacement brake - 116 mm
Upward pedal displacement brake - 30 mm
Footwell rupture none
SIDE IMPACT AIRBAGS
Head protection airbag yes
Torso protection airbag yes
CHILD PROTECTION
Restraints used  
18 month old Britax-Rцmer Baby-Safe Plus, rearwardfacing using adult seat belt
3 year old Britax-Rцmer Duo Plus Plus, forward-facing using ISOFIX anchorages and top-tether
CHILD RESTRAINTS FRONTAL IMPACT
Airbag disabling/warning label Pictogram non-permanently attached to end of facia. English-only text on one side of both sun-visors
Forward head movement
18 mth old (behind passenger) protected
3 year old (behind driver) protected
Chest Protection
18 mth old: total load fair
18 mth old: vertical load fair
3-year-old: total load fair
3-year-old: vertical load good
CHILD RESTRAINTSSIDE IMPACT
Head protection
18 mth old (struck side) protected
3 year old (non-struck side) protected
Head acceleration
18 mth old good
3 year old good

Краш-тест Hyundai Tucson Hyundai Tucson

Модельный год: 2006
Год проведения теста: 2006
Организация, проводившая тест: NHTSA

Hyundai Tucson
Боковой краш-тест Hyundai Tucson
Фронтальный удар
  Водитель Пассажир
Head Injury Criterion (HIC) 283 412
Замедление груди (g's) 42 36
Нагрузка на бедра l/r1 (lbs) 1061/1044 1093/632
1не засчитывается при вычислении фронтальной оценки

Боковой удар
  Передние сидения Задние сидения
Head Injury Criterion (HIC) 138 86
Индекс травмы груди (TTI) 39 49
Замедление таза2 (g's) 51 86
2не засчитывается при вычислении боковой оценки

Тест на переворот
Склонность к перевороту 19%
Статический фактор стабильности 1.18
Результат динамического теста no-tip
Привод передний
Размер шин P215/65R16

Тест на переворот
Склонность к перевороту 17%
Статический фактор стабильности 1.21
Результат динамического теста no-tip
Привод полный
Размер шин P265/60R16

Оснащение автомобиля
Условные обозначения:
SAB - Side Air Bag (боковые подушки),
Std - Standard (стандартное оснащение),
Opt - Optional (опция),
Dlr - Dealer installed option (устанавливается дилером)
Ремни безопасности
Adjustable Upper Belt - Front Std
Adjustable Upper Belt - Rear  
Seat Belt Extenders  
Additional Webbing Inches - Driver 16.73
Additional Webbing Inches - Passenger 17.72
Pretensioner Std Front
Energy Management Feature Std Front
Integrated Safety Belt  
Rear Center Lap/Shoulder Belt Std
Enhanced Seat Belt Reminder System  
Rear Seat Head Restraint Std
Dynamic Head Restraint  

Подушки безопасности
SAB - head protection Std Curtain Bag For Rows 1 and 2
SAB - chest protection Std Torso Bag From Seat For Row 1
SAB Out Of Position Testing выполняет спецификации
Advanced Air Bag Systems Std
Air Bag On-Off Switch  

Системы безопасности
4-Wheel ABS Std
Electronic Stability Control Std
Traction Control Std
Датчики давления в шинах  
Auto-Dimming Rearview Mirrors Opt
Daytime Running Lights  
Auto Door Locks  
Automatic Crash Notification  
Safety Power Windows Std Push-Down Lift Up Switch

Other
Встроеные детские сидения  
Child Seat Lower Anchorage (LATCH) Std
Interior Trunk Release Std
Anti-Theft Features Opt Active Alarm Only

Краш-тест Hyundai Tucson Hyundai Tucson
Модельный год: 2006
Год проведения теста: 07.2006
Организация, проводившая тест: IIHS (США)

Общий рейтинг:
Лобовой удар со смещением:
Боковой удар:

Легенда:
=Хороший =Приемлемый =Посредственный =Слабый

Hyundai Tucson GLS 4wd

результаты действительны и для Kia Sportage

Вес: 3,699 lbs.
Двигатель: 2.7 L V6

Комплектация:
» Боковые подушки: front and rear head curtain airbags and front seat-mounted torso airbags
» ABS
» ESP

ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
Каркас безопасности Защита Restraints/dummy kinematics
Голова/шея Грудь Нога, лев. Нога, прав.

The dummy's position in relation to the steering wheel and instrument panel after the Institute's crash test indicates that the driver's survival space was maintained well
Smeared pink and red greasepaint indicates where the dummy's head hit the B-pillar and head restraint during rebound. Head accelerations from these hits were low
Forces on the the left leg were high enough to indicate the likelihood of injuries

БОКОВОЙ УДАР

  Защита Голова Каркас безопасности
Голова/шея Туловище Таз/нога
Водитель
Задний пассажир

View of the vehicle and barrier just after the crash test
View of the vehicle after the crash with doors removed, showing the side airbags and damage to the occupant compartment
Smeared greasepaint shows where the driver dummy's head was protected from being hit by hard structures by the side curtain airbag
Smeared greasepaint shows where the rear passenger dummy's head was protected by the side airbag
ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
    The Hyundai Tucson was introduced in the 2005 model year. The Kia Sportage was redesigned for the 2005 model year after a two-year absence from the market.

Restraints/dummy kinematics

    Dummy movement was well controlled. During rebound, the dummy’s head hit the B-pillar.

Injury measures

    Measures taken from the head, neck, and chest indicate low risk of injuries to these body regions in a crash of this severity. Forces on the left tibia indicate that injuries would be likely for the left lower leg. Forces on the right tibia and right foot indicate that injuries would be possible for the right lower leg and foot. Head acceleration from the B-pillar hit was low.

БОКОВОЙ УДАР

Injury measures

    Driver - Measures taken from the dummy indicate that rib fractures and/or internal organ injuries would be likely in a crash of this severity. In addition, loading to the shoulder was excessive.
    Rear passenger - Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.

Head protection

    Driver - The dummy's head was protected from being hit by any hard structures, including the intruding barrier, by a side curtain airbag that deployed from the roof.
    Rear passenger - The dummy's head was protected from being hit by any hard structures, including the intruding barrier, by a side curtain airbag that deployed from the roof.



Партнеры: