Краш-тесты

Краш-тест Honda Insight (EuroNCAP)

Краш-тест Honda Insight (EuroNCAP)

Краш-тест Honda Insight Honda Insight
Модельный год: 2009
Год проведения теста: август 2009
Организация, проводившая тест: EuroNCAP



РЕЗУЛЬТАТЫ ТЕСТА
       Безопасность взрослых
Фронтальный тест: 15.5 балла
Боковой тест: 7.9 балла
Боковой тест, столб: 6.0 баллов
Удар сзади (Whiplash): 3.1 балла

ОБЩАЯ ОЦЕНКА: 33 баллов | 90%
 
       Безопасность пассажиров-детей

ДЕТСКОЕ КРЕСЛО, 1,5 ГОДА
Модель Britax Romer Baby Safe
Группа 0, 0+
Направление лицом назад
Установка ISOFIX
Эксплуатационные качества 10.4 балла
Инструкция 4 балла
Установка 2 балла
ДЕТСКОЕ КРЕСЛО, 3 ГОДА
Модель Britax Romer Duo Plus
Группа 1
Направление лицом вперед
Установка ISOFIX
Эксплуатационные качества 9.1 балла
Инструкция 4 балла
Установка 2 балла

ОБЩАЯ ОЦЕНКА: 36 баллов | 74%
 
       Безопасность пешехода

Голова: 15.4 балла
Таз: 6.0 баллов
Ноги: 6.0 баллов

ОБЩАЯ ОЦЕНКА: 27 баллов | 76%
 
       Системы безопасности

Система ограничения скорости: 0.0 баллов
Наличие: - нет
Система стабилизации (ESP): 3.0 балла
Наличие: - опция (but meets fitment requirements)
СНРБ: 3.0 балла
Наличие: - водитель
- пассажир
- задние сидения

ОБЩАЯ ОЦЕНКА: 6 баллов | 86%


Honda Insight, 1.3SE
СПЕЦИФИКАЦИЯ
Тип кузова 5-дверный хэтчбек
Год выпуска 2009
Вес 1240 кг
VIN тестируемого автомобиля Результаты действительны для всей линейки модели
Сидения -
Класс SMALL FAMILY


ОСНАЩЕНИЕ СИСТЕМАМИ БЕЗОПАСНОСТИ
Преднатяжители передних ремней безопасности
Система ограничения нагрузки передних ремней безопасности
Подушка безопасности водителя
Подушка безопасности переднего пассажира
Боковая подушка безопасности для защиты туловища
Боковая подушка безопасности для защиты головы
Подушка безопасности для защиты коленей водителя


    БЕЗОПАСНОСТЬ ВЗРОСЛЫХ :: The passenger cell remained stable in the impact. The protection offered to adult occupants was rated as good for all body areas except the lower legs, where protection was rated as adequate. The dummies indicated little risk of injury to the knees, femurs and pelvis and Honda were able to demonstrate that the dashboard would provide similar levels of protection to occupants of different stature and to those sat in different seating positions. Protection of the chest was adequate in the side barrier impact but rib deflections indicated weak protection in the more severe side pole test. Protection against whiplash injuries in rear impacts was good.
    БЕЗОПАСНОСТЬ ПАССАЖИРОВ-ДЕТЕЙ :: Forward movement of the 3 year dummy's head, sat in a forward facing restraint, was not excessive in the frontal impact. In the side impact, both dummies were properly contained by the side of the restraint. No excessive forces or accelerations were measured by the dummies in the tests. The passenger airbag can be disabled to allow a rearward facing child restraint to be used in that seating position. However, information provided to the driver regarding the status of the airbag was not sufficiently clear. The potential dangers of using a rearward facing restraint in that seat without first disabling the airbag are clearly explained in a label which is permanently attached to the sun visor.
    СТОЛКНОВЕНИЕ С ПЕШЕХОДОМ :: The Insight scored very highly for pedestrian protection. The front edge of the bonnet provided good protection to pedestrians' legs and scored maximum points. The bumper also scored maximum points. However, tests done outside of Euro NCAP's normal test area revealed structures which gave poor protection. Euro NCAP will soon broaden its test areas so that, in the future, such poor areas are included in a vehicle's score. The bonnet also offered good protection in most areas likely to be struck by a child's head.
    СИСТЕМЫ БЕЗОПАСНОСТИ :: Electronic Stability Control (ESC) is standard in all left-hand drive countries. In some right-hand drive countries, ESC is currently optional on the base model but Honda hope soon to make it standard on all variants throughout the EU. The car has a seatbelt reminder system for both front and rear seats.





Партнеры: