|
|
Модельный год: 2008
Год проведения теста: 2007
Организация, проводившая тест: NHTSA
|
Ford Mustang
|
|
Фронтальный удар
|
|
Водитель
|
Пассажир
|
|
|
Head Injury Criterion (HIC)
|
325
|
367
|
Замедление груди (g's)
|
37
|
40
|
Нагрузка на бедра l/r1 (lbs)
|
144/463
|
623/284
|
1не засчитывается при вычислении фронтальной оценки
|
Боковой удар
|
|
Передние сидения
|
Задние сидения
|
|
|
Head Injury Criterion (HIC)
|
68
|
546
|
Индекс травмы груди (TTI)
|
42
|
72
|
Замедление таза2 (g's)
|
43
|
47
|
1не засчитывается при вычислении фронтальной оценки
|
Тест на переворот
|
Склонность к перевороту
|
8%
|
Статический фактор стабильности
|
1.53
|
Результат динамического теста
|
no-tip
|
Привод
|
задний
|
Размер шин
|
P235/55R17
|
|
Оснащение автомобиля
|
Условные обозначения:
SAB - Side Air Bag (боковые подушки),
Std - Standard (стандартное оснащение),
Opt - Optional (опция),
Dlr - Dealer installed option (устанавливается дилером)
|
Ремни безопасности
|
Adjustable Upper Belt - Front
|
|
Adjustable Upper Belt - Rear
|
|
Seat Belt Extenders
|
Opt
|
Additional Webbing Inches - Driver
|
23.7
|
Additional Webbing Inches - Passenger
|
25.8
|
Pretensioner
|
Std Front
|
Energy Management Feature
|
Std Front
|
Integrated Safety Belt
|
|
Rear Center Lap/Shoulder Belt
|
|
Enhanced Seat Belt Reminder System
|
Std
|
Rear Seat Head Restraint
|
|
Dynamic Head Restraint
|
|
Подушки безопасности
|
SAB - head protection
|
Std Combo Bag For Row 1
|
SAB - chest protection
|
Std Combo Bag From Seat For Row 1
|
SAB Out Of Position Testing
|
Выполняет спецификации
|
Advanced Air Bag Systems
|
Std
|
Air Bag On-Off Switch
|
|
Системы безопасности
|
4-Wheel ABS
|
Opt
|
Electronic Stability Control
|
|
Traction Control
|
Opt
|
Датчики давления в шинах
|
Std
|
Auto-Dimming Rearview Mirrors
|
Opt
|
Daytime Running Lights
|
|
Auto Door Locks
|
Std
|
Automatic Crash Notification
|
|
Safety Power Windows
|
Std Anti-Pinch And Standard Push Down Lift Up Switch
|
Other
|
Встроеные детские сидения
|
|
Child Seat Lower Anchorage (LATCH)
|
Std
|
Interior Trunk Release
|
Std
|
Anti-Theft Features
|
Std Passive Immobilizer
Opt Active Alarm
|
|
|
|
|
Модельный год: 2008
Год проведения теста: 2007
Организация, проводившая тест: NHTSA
|
Ford Mustang Convertible
|
|
Фронтальный удар
|
|
Водитель
|
Пассажир
|
|
|
Head Injury Criterion (HIC)
|
461
|
493
|
Замедление груди (g's)
|
37
|
42
|
Нагрузка на бедра l/r1 (lbs)
|
369/396
|
579/333
|
1не засчитывается при вычислении фронтальной оценки
|
Боковой удар
|
|
Передние сидения
|
Задние сидения
|
|
|
Head Injury Criterion (HIC)
|
112
|
901
|
Индекс травмы груди (TTI)
|
47
|
53
|
Замедление таза2 (g's)
|
58
|
37
|
1не засчитывается при вычислении фронтальной оценки
|
Тест на переворот
|
Склонность к перевороту
|
8%
|
Статический фактор стабильности
|
1.53
|
Результат динамического теста
|
no-tip
|
Привод
|
задний
|
Размер шин
|
P235/55R17
|
|
Оснащение автомобиля
|
Условные обозначения:
SAB - Side Air Bag (боковые подушки),
Std - Standard (стандартное оснащение),
Opt - Optional (опция),
Dlr - Dealer installed option (устанавливается дилером)
|
Ремни безопасности
|
Adjustable Upper Belt - Front
|
|
Adjustable Upper Belt - Rear
|
|
Seat Belt Extenders
|
Opt
|
Additional Webbing Inches - Driver
|
23.8
|
Additional Webbing Inches - Passenger
|
24.0
|
Pretensioner
|
Std Front
|
Energy Management Feature
|
Std Front
|
Integrated Safety Belt
|
|
Rear Center Lap/Shoulder Belt
|
|
Enhanced Seat Belt Reminder System
|
Std
|
Rear Seat Head Restraint
|
|
Dynamic Head Restraint
|
|
Подушки безопасности
|
SAB - head protection
|
Std Combo Bag For Row 1
|
SAB - chest protection
|
Std Combo Bag From Seat For Row 1
|
SAB Out Of Position Testing
|
|
Advanced Air Bag Systems
|
Std
|
Air Bag On-Off Switch
|
|
Системы безопасности
|
4-Wheel ABS
|
Opt
|
Electronic Stability Control
|
|
Traction Control
|
Opt
|
Датчики давления в шинах
|
Std
|
Auto-Dimming Rearview Mirrors
|
Opt
|
Daytime Running Lights
|
|
Auto Door Locks
|
Std
|
Automatic Crash Notification
|
|
Safety Power Windows
|
Std Anti-Pinch And Standard Push Down Lift Up Switch
|
Other
|
Встроеные детские сидения
|
|
Child Seat Lower Anchorage (LATCH)
|
Std
|
Interior Trunk Release
|
Std
|
Anti-Theft Features
|
Std Passive Immobilizer
Opt Active Alarm
|
|
|
|
|
Модельный год:
- лобовой удар: 2007 (выпущенные после мая 2007)
- боковой удар: 2007 (выпущенные после января 2007)
Год проведения теста: 2007
Организация, проводившая тест: IIHS (США)
Общий рейтинг:
Лобовой удар со смещением:
Боковой удар:
Легенда:
=Хороший =Приемлемый =Посредственный=Слабый
|
Ford Mustang GT Convertible
Вес: 3,691 lbs.
Двигатель: 4.6 L V8
Комплектация:
» Side airbags: front seat-mounted combination head and torso airbags (optional)
» Antilock brakes (optional)
» Daytime running lights (optional on models sold to fleets)
|
ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
Structure/safety cage
|
Injury measures
|
Restraints/dummy kinematics
|
Head/neck
|
Chest
|
Leg/foot, left
|
Leg/foot, right
|
|
|
|
|
|
|
БОКОВОЙ УДАР
|
Injury measures
|
Head protection
|
Structure/safety cage
|
Head/neck
|
Torso
|
Pelvis/leg
|
Driver
|
|
|
|
|
|
Rear passenger
|
|
|
|
|
|
ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
The Ford Mustang was redesigned for the 2005 model year and modified beginning with 2007 models manufactured after May 2007 to reduce the likelihood of door opening in frontal offset
crashes (note: information about when a specific vehicle was manufactured is on the certification label typically affixed to the car on or near the driver door).
Two tests of the 2007 Mustang were conducted, one before the door modifications were made, and one after. During the first crash test, the window glass in the down position pushed on the
driver door latch linkage, and the door opened. Ford responded by adding structure in the doors to prevent the window glass from contacting the latch mechanism and asked the Institute to test
the Mustang again. In the second test, the driver door did not open.
The two cars are rated separately, but the overall rating for each is Acceptable.
Restraints/dummy kinematics
Dummy movement was reasonably well controlled. The dummy's head hit the A-pillar, which bent downward and inward during the crash.
Injury measures
Measures taken from the neck and chest indicate low risk of injuries to these body regions in a crash of this severity. A high head acceleration occurred when the dummy's head hit the
steering wheel through the airbag, indicating that head injuries would be possible. Forces on the right tibia indicate that lower leg injuries would also be possible. Head acceleration from
the A-pillar hit was low.
БОКОВОЙ УДАР
The Ford Mustang was redesigned for the 2005 model year. Beginning with 2007 models manufactured after January 2007, the optional side airbags were modified to improve occupant protection
in side impact crashes (note: information about when a specific vehicle was manufactured is on the certification label typically affixed to the car on or near the driver door).
Injury measures
Driver - Measures taken from the dummy indicate that rib fractures would be possible in a crash of this severity. The risk of significant injuries to other body regions
is low.
Rear passenger - Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.
Head protection
Driver - The dummy's head was protected from being hit by any hard structures, including the intruding barrier, by a side airbag that deployed from the seat.
Rear passenger - The dummy's head was hit by the interior side trim and convertible boot (cover for the folded roof). These impacts did not produce high head injury
measures, but the head protection is inadequate.
|
|
|
|
Модельный год: 2007 (выпущенные до января 2007)
Год проведения теста: 2006
Организация, проводившая тест: IIHS (США)
Общий рейтинг:
Лобовой удар со смещением:
Легенда:
=Хороший =Приемлемый =Посредственный =Слабый
|
Ford Mustang GT Convertible
Вес: 3,741 lbs.
Двигатель: 4.6 L V8
Комплектация:
» Antilock brakes (optional)
» Side airbags: front seat-mounted combination head and torso airbags (optional)
» Daytime running lights (optional on models sold to fleets)
|
ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
Structure/safety cage
|
Injury measures
|
Restraints/dummy kinematics
|
Head/neck
|
Chest
|
Leg/foot, left
|
Leg/foot, right
|
|
|
|
|
|
|
|
ЛОБОВОЙ УДАР СО СМЕЩЕНИЕМ
The Ford Mustang was redesigned for the 2005 model year and modified beginning with 2007 models manufactured after May 2007 to reduce the likelihood of a door opening in frontal offset
crashes (note: information about when a specific vehicle was manufactured is on the certification label typically affixed to the car on or near the driver door).
Two tests of the 2007 Mustang were conducted, one before the door modifications were made, and one after. During the first crash test, the window glass in the down position pushed on the
driver door latch linkage, and the door opened. Ford responded by adding structure in the doors to prevent the window glass from contacting the latch mechanism and asked the Institute to test
the Mustang again. In the second test, the driver door did not open.
The two cars are rated separately, but the overall rating for each is Acceptable.
Restraints/dummy kinematics
Dummy movement was reasonably well controlled. However, the dummy's head hit the A-pillar, which bent downward and inward during the crash. During rebound, the head hit the top of the
A-pillar. Late in the crash, the driver door opened. This opening didn't significantly affect dummy movement during the test but shouldn't happen because, in some crashes, it could allow
partial or complete occupant ejection.
Injury measures
Measures taken from the head, neck, and chest indicate low risk of injuries to these body regions in a crash of this severity. Forces on the right tibia indicate that lower leg injuries
would be possible. Head accelerations from the A-pillar hits were low.
|
|
Модельный год: 1994
Дата проведения теста: 16.02.94
Манекен: Part 572B Hybrid II
РЕЗУЛЬТАТЫ ТЕСТА:
Скорость: 29.3 mph
HIC:
водитель - 111, пассажир - 207
(требование Замедление груди:
водитель - 40g, пассажир - 31g
(требование Нагрузка на бедра:
водитель - 1278 (лев), 1018 (прав),
пассажир - 1293 (лев), 1251 (прав)
(требование
|
|
БОКОВОЙ КРАШ-ТЕСТ:
Дата проведения теста: 01.11.95
Скорость: 32.8 mph
Сторона удара: Левая
TTI: F-56, R-49
(требование 85 (4-door cars), 90 (2-door cars))
PELVIC G: F-65, R-37
(требование 130)
UPR RIB (UR) ACCEL: F-43.9, R-41.6
LWR RIB (LR) ACCEL: F-52.2, R-40.8
LWR SPINE (LS) ACCEL: F-59.9, R-56.4
|
Ford Mustang
Автомобиль оборудован 3-точечными ремнями безопасности и надувными подушками.
|
|
Модельный год: 1992
Дата проведения теста: 10.03.92 [01.07.92]
Манекен: Part 572B Hybrid II
РЕЗУЛЬТАТЫ ТЕСТА:
Скорость: 29.3 mph [29.3 mph]
HIC:
водитель - 1097 [811], пассажир - 129 [128]
(требование Замедление груди:
водитель - 39g [27g], пассажир - 28g [28g]
(требование Нагрузка на бедра:
водитель - 1692 [1249] (лев), 1026 [xxxx] (прав),
пассажир - 255 [242] (лев), 129 [146] (прав)
(требование в скобках - результаты повторного теста
|
|
|
Ford Mustang
Автомобиль оборудован 3-точечными ремнями безопасности и надувной подушкой для водителя.
|
|
Модельный год: 1991
Дата проведения теста: 20.06.91
Манекен: Part 572B Hybrid II
РЕЗУЛЬТАТЫ ТЕСТА:
Скорость: 29.2 mph
HIC:
водитель - 1440, пассажир - 121
(требование Замедление груди:
водитель - 44g, пассажир - 26g
(требование Нагрузка на бедра:
водитель - 1405 (лев), 1754 (прав),
пассажир - 482 (лев), 201 (прав)
(требование
|
|
|
Ford Mustang
Автомобиль оборудован 3-точечными ремнями безопасности и надувной подушкой для водителя.
|
|
Модельный год: 1990
Дата проведения теста: 23.01.90
Манекен: Part 572B Hybrid II
РЕЗУЛЬТАТЫ ТЕСТА:
Скорость: 29.5 mph
HIC:
водитель - 433, пассажир - 262
(требование Замедление груди:
водитель - 41g, пассажир - 25g
(требование Нагрузка на бедра:
водитель - 1737 (лев), 1328 (прав),
пассажир - 250 (лев), 175 (прав)
(требование
|
|
|
Ford Mustang
Автомобиль оборудован 3-точечными ремнями безопасности и надувной подушкой для водителя.
|